Demontrasi di Pelabuhan Utara

PBUY reader...Rentetan dari OPS 3B yang dijalankan oleh beberapa agensi kerajaan termasuk SPRM tempoh hari telah mengakibatkan demontrasi dari pihak ejen penghantaran kononnya dengan alasan pelepasan borang lambat dilakukan oleh pihak JKDM. Pada aku, tidak menyebelahi mana-mana pihak cuma ingin nyatakan pendapat sendiri je.

Sebelum ini mungkin Kastam memberi kerjasama dalam pelepasan borang ( kira lebih kurang je la..) jadi kerja kedua belah pihak menjadi senang dan lancar. Tapi selepas JKDM terkena tomahan yang melampau dek kerana OPS 3B sehinggakan mencabar keredibiliti pegawai -pegawai yang bertugas jadi tindakan kerja ikut buku dijalankan. OK la tu kan..betul la JKDM dah buat..tetapi malangnya nasib bagi ejen penghantaran pula sehinggakan membuat demontrasi di JKDM pelabuhan utara..siapa yang betul siapa yang salah ..lu fikirlah sendiri...sebelum ni SPRM banyak menangkap pegawai2 JKDM kerana disyaki mengambil rasuah terutama di pelabuhan klang. 

Apakah tindakan ini adil..bagi aku la..sepatutnya pihak SPRM tangkap sekali ejen2 yang menawarkan rasuah ni..sapu diorang sampai habis...bak kata kawan aku..tutup punca air tu terus baru air tak mengalir atau tak bocor...klau setakat tampal je yang bocor..lobang2 lain mungkin akan bocor lagi..sampai bila SPRM nak jadi macam tu..Manusia kalau dah tengok duit gelap mata wooo..bukan ckp kat sapa2 la..aku pun sama klu dah tgk tebal je duit RM50 tu...Buat la tindakan yang wajar dan fikir masak2 sebelum buat apa2 tindakan.

Cuba bayangkan JKDM buat demonstrasi...bukannya borang lambat proses..boleh lumpuh ekonomi negara wooo..


life priced,do not fight,peace no war

Tiada ulasan:

Catat Ulasan