Tsunami di Jepun

Tsunami melanda Utara Jepun  pada 10 MAC 2011 hari jumaat lebih kurang jam 1.46 sewaktu dengan ketika kita solat jumaat..gegaran 8.9 scala ritcher dibawah laut..kematian setakat ini 300 org..

ADAKAH INI TANDA-TANDA HARI KIAMAT?







Sememangnya ada hadis daripada Rasulullah SAW, yang mengaitkan hari kiamat dengan hari Jumaat. Imam Malik menukilkan sebuah hadis dalam kitabnya “al-Muwatta” bahawa Rasulullah SAW bersabda (Maksudnya) ;
“Sebaik-baik hari yang terbit matahari padanya ialah hari Jumaat. Pada hari itu diciptakan Adam a.s, pada hari jumaat dia (Adam) dikeluarkan dari syurga. Pada hari jumaat Adam a.s bertaubat dan pada hari itu juga dia wafat. Padanya berlaku hari kiamat. Semua makhluk yang melata tidak terkecuali akan berteriak kuat pada hari kiamat dari pagi subuh hinggalah terbit mahatari pada hari Jumaat kecuali manusia dan jin. Pada hari itu, kiamat tidak akan mengganggu hamba Allah yang sedang solat dan memohon sesuatu daripada Allah dan diperkenankan permohonan itu”.

Satu hadis lain, daripada Abu Hurairah ra, bahawa RasuluLLah SAW telah bersabda (yang bererti )  

“Sebaik-baik hari yang terbit matahari padanya adalah hari Jumaat. Pada hari itulah Adam dicipta, pada waktu itu juga ia dimasukkan dalam syurga dan waktu itu juga dia dikeluarkan daripadanya. Hari kiamat tidak akan terjadi kecuali pada hari Jumaat.” (Hadith Riwayat Muslim, Abu Daud, Nasa’i serta Tirmidzi yang mengesahkannya).

Lihat lah kemusnahan yang mengambil masa yang singkat saje 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan