Setakat :)Tukar Mentol Kereta :)

kedai spare part akan tya mau mahal or murah 

Jika anda lupa untuk memeriksa mengikut jadual lampu-lampu kete anda, terdapat satu Jeep biru yang akan dengan sukacitanya melakukannya untuk anda. Malangnya mereka cas jumlah yang agak banyak , dan  anda tidak perlu muncul di mahkamah dengan sekeping gambar kereta anda dengan kedua-dua lampu kereta anda terpadam ( KENA SAMAN LA TU ).  Jika anda malas nak tukar mentol lampu anda boleh follow belakang treler klu memandu waktu malam, silap hari bulan..BOOMMM!!!..kemalangan....
Tidak payah pergi jumpa mekanik untuk tukar..nanti kena cas lebih plak ..mentol lagi..upah pasang lagi..padahal anda boleh lakukan sendiri..

CARA TUKAR MENTOL..

Tidak perlu guna apa2 tool pun...Menggantikan sebiji mentol bukannya susah hanya dengan terlebih dahulu mencabut pendawaian yang menyambung bagi belakang lampu depan. kemudian pusing belakang mentol  1 / 8 daripada satu pusingan, kemudian menarik dengan lemah-lembut kembali dan membuang ia. . Pastikan mentol baru sama dgn yg lama ( cari yg murah dah le..kat kedai spare part ) baru 10 hinggit. Jangan sentuh kaca mentol baru tu... Anda hanya perlu memutarkan mentol dalam mana-mana arah untuk menempatkan mentol di tempat yg betul. Sambung  pendawaian,kemudian check lampu-lampu anda berfungsi atau tidak..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan