Serangan Udara : ( Gaza : (

Sumber-sumber tempatan kata dua peluru berpandu di halakan ke kawasan timur Khan Yunis dan tiga lagi di Gaza City. Tiada kecederaan dilaporkan. ( WALAAHAULAWALAA QUWATAILLAA BILLAH )

Menurut sumber berita Israel Ha'aretz, tentera Israel menyasarkan serangan ke “tempat-tempat pengganas ( OUR's BROTHERS )” yang digunakan untuk latihan tentera2 fisabilillah dan pelancaran roket. Serangan udara itu juga adalah satu tindakan pembalasan untuk satu peluru mortar yang ditembak dari Gaza pada hari Sabtu lalu, yang melukakan tiga pekerja-pekerja Thai Kibbutz .

Dalam berita berkaitan, lima pekerja-pekerja Palestin tercedera, tiga org kritikal, apabila satu letupan di dalam sebuah terowong berlaku Ahad lewat malam . Punca letupan masih tidak diketahui, tetapi Pihak Berkuasa Palestin (PA) sedang menyiasat.

Sekitar the West Bank pada hari Ahad dan Isnin lalu, tiga rakyat Palestin telah ditahan oleh pasukan Israel di Hebron dan pintu masuk utara utama bandar raya ditutup secara mendadak dan askar Israel menyerbu sebuah kampung di barat Jenin, dalam Tebing Barat utara, tetapi tiada penangkapan dibuat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan